نخستین نشست b2b شرکت های ایرانی و روسی

به گزارش پایروس به نقل از برنا، حسین شاملی مشاور معاون وزیر نفت در امور بین الملل در نخستین نشست b2b شرکت های ایرانی و روسی در بخش نفت و گاز اظهار داشت: هدف حضور آقای نواک معاون انرژی فدراسیون روسیه در ایران، شرکت در نشست و پیگیری مصوبات آن است.

وی افزود: همکاری ایران و روسیه در بخش نفت و گاز تا سال‌های آینده نفش مهمی در توسعه و ارتباط شرکت‌های خصوصی و دولتی دو کشور خواهد داشت.

شاملی ادامه داد: همکاری ایران و روسیه می‌تواند نقش مهمی در تامین انرژی جهان داشته باشد. علاوه بر این که برای توسعه زنجیره ارزش دو کشور نیز بسیار مهم است.

وی گفت: همکاری دو کشور در قالب‌های توسعه همکاری شرکت‌های خصوصی، صادرات خدمات فنی مهندسی، توسعه تجارت نفت و گاز، ایجاد کنسرسیوم جهت بهره‌برداری از منابع انرژی دو کشور، ایجاد صندوق سرماسه‌گذاری دو کشور و تامین مالی پروژه‌های دو کشور خواهد بود

در ادامه اسد زاده معاون امور بین الملل وزیر نفت گفت: پروژه‌های بزرگی بین ایران و روسیه در حال پیگیری است و در بلند مدت نتیجه خواهد داشت.

وی افزود: باید در سطح شرکت‌های کوچک و متوسط هم کارهایی انجام می‌شد لذا بابرگزاری این نشست به سمت کارایی بالا تر و به نتیجه رسیدن با سرعت بیشتر حرکت می‌کردیم.

احمد اسدزاده در اختتامیه b2b و نشست روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه گفت: دو قراداد و هشت تفاهم‌نامه در نشست‌های b2b به نتیجه رسید که امروز به امضا می‌رسد.

وی افزود: همکاری‌های دولتی ایران و روسیه وارد فصل جدیدی شده و در حال پیگیری هستیم که تمام انها به نتیجه برسد.

اسدزاده گفت: لازم بود سطح همکاری‌ها به سطح شرکت‌های کوچک و متوسط نیز تعمیم پیدا کند که نیجه آن برگزاری نشست‌های B2B بود.

انتهای پیام/

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی