قیمت دلار در اولین روز هفته ۱۸ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش پایروس به نقل از تجارت‌نیوز، ابتدای این هفته قیمت دلار دوباره افزایشی شد. درست مانند روزهای ابتدایی هفته گذشته. زمانی که دلار تا محدوده ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان پیش رفت و پس از آن عقب نشست.

امروز ۱۸ شهریور ماه هم قیمت دلار کار خود را در کانال ۴۸ هزار و ۸۸۰ تومانی آغاز کرد. اما دلار تنها در بازار تهران افزایشقیمت نداشت.

قیمت دلار در سلیمانیه به ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان و در بازار هرات به ۴۹ هزار و ۶۵۰ تومان رسیده است.

معامله‌گران می‌گویند اگر دلار سلیمانیه وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شود، راه برای ورود دلار به این کانال باز می‌شود.

بنابراین برخی از معامله‌گران می‌گویند امروز این احتمال وجود دارد که قیمت دلار وارد کانال ۵۰ هزار تومان شود و بالاخره بعد از چند ماه کانال ۴۹ هزار تومان را ترک کند.

اما دسته دوم معامله‌گرانی قرار دارند که معتقدند بازارساز از خرداد ماه تاکنون با هر شیوه‌ای که بوده توانسته قیمت دلار را در محدوده ۴۹ هزار تومان حفظ کند

و در هیچ شرایطی اجازه نداده دلار وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شود. به عبارتی به نظر می‌رسد که دلار مطلوب بازارساز، دلار ۴۹ هزار تومانی است

و در مقابل دلار ۵۰ هزار تومانی خط قرمز بازار است و بازارساز به هیچ وجه اکنون اجازه نمی‌دهد که دلار وارد کانال بالاتر شود.

گمانه دوم زمانی تقویت می‌شود که بدانیم از خرداد ماه که قیمت دلار کانال ۵۰ هزار تومان را از دست داد،

این اسکناس بارها برای ورود به کانال ۵۰ هزار تومان خیز برداشت و در موارد حتی موفق شد در این کانال قیمتی بماند اما در نهایت بازارساز قیمت دلار را به زیر کشاند

و توانست آن را در نیمه نخست کانال ۴۹ هزار تومان نگه دارد. به عبارتی در چند ماه گذشته دلار همیشه به کانال ۴۸ هزار تومان نزدیک‌تر از کانال ۵۰ هزار تومان بوده است.

کارشناسان اقتصادی هم معتقدند حداقل تا پایان تابستان قیمت دلار در محدوده کنونی باقی می‌ماند و اگر دلار وارد کانال ۵۰ هزار تومان هم شود این حضور موقتی است.

اما از طرف دیگر این را هم باید در نظر داشت که اگر بازارساز نتواند دلار را در کانال فعلی حفظ کند، سیگنال مهمی به معامله‌گران داده و احتمال رشد بیشتر قیمت دلار وجود دارد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی