طرح «هر ایرانی یک یتیم» با هدف ایجاد یک شبکه اجتماعی از خیرین و نیکوکاران

به گزارش پایگاه خبری ایران و روسیه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سید ابوالفضل پرپنچی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در زمینه اجرای طرح «هر ایرانی، یک یتیم» اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره)، طرح اکرام ایتام را از نیمه دوم سال ۱۳۷۸ با هدف حمایت از کودکان یتیم و طرح محسنین را از سال ۱۳۹۰ به صورت آزمایشی در پنج استان از جمله استان تهران با هدف کمک و حمایت از کودکان با سرپرست ناتوان (کسانی که پدر دارند، ولی به منظور تامین نیازمندی شان باید در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی و درمان به آن‌ها کمک شود) راه اندازی کرد.

وی افزود: افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند فرزند در این طرح شرکت می‌کنند و هر یتیم و بدسرپرست ممکن است ۱۰ تا ۲۰ حامی داشته باشد و هر کدام یک مبالغی را به حساب آن‌ها واریز کنند.

پرپنچی تصریح کرد: افزایش حس مسئولیت پذیری در قشرهای مختلف جامعه، گسترش فرهنگ دستگیری از نیازمندان، یاری رساندن به فرزندان یتیم و غیریتیم نیازمند، بهبود وضعیت معیشتی، تحصیلی و درمانی آنها و همچنین ایجاد یک شبکه اجتماعی از خیرین و نیکوکاران برای رسیدگی به امور نیازمندان از جمله اهداف ما از برگزاری طرح «هر ایرانی یک یتیم» است. در این طرح همه‌ کمک‌های مالی به طور مستقیم به حساب خود یتیم و محسنین واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران یادآوری کرد: تعداد حامیان استان تهران ۸۵ هزار و ۱۱۷ نفر هستند که از ۲۳ هزار و ۲۱۳ یتیم و محسنین حمایت می‌کنند.

وی اظهار داشت: حامیان می‌توانند از طریق مراکز و مناطق کمیته امداد سراسر کشور و استان تهران و نیز مراکز نیکوکاری تحت پوشش کمیته امداد با ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا مراجعه به وبگاه ekram.emdad.ir در طرح «هر ایرانی یک یتیم» شرکت کنند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی