صندوق بین المللی پول: رشد اقتصادی چین بر ثبات مالی جهان تاثیر بالایی دارد

به گزارش پایگاه خبری ایران و روسیه به نقل از ایرنا، فابیو ناتالوچی معاون بخش پولی و سرمایه صندوق بین المللی پول در مصاحبه ای با شین هوا تصریح کرد: من فکر می کنم رشد یک دستور العمل مهم برای ثبات مالی است. ثبات مالی بدون رشد غیر ممکن است و این مساله از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی تصریح کرد: رشد برای ثبات مالی چین از اهمیت فراوانی برخوردار است. رشد این کشور به عنوان بخشی از اقتصاد جهانی، برای بازگرداندن توسعه و ثبات مالی در سطح جهانی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

ناتالوچی تصریح کرد: چین نقشی که در رشد جهانی و مشارکت در بازار مالی جهانی دارد، به عنوان یک بازیگر مهم جهانی به شمار می آید. بنابراین چین به وضوح باید نقش مهمی در تلاش برای رفع این نگرانی ها برای ایجاد ثبات مالی ایفا کند. “.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که ما در حال مشاهده هستیم اساسا یک سیستم مالی است که از سوی یک محیط جدید، نرخ های بالا و تورم مورد ارزیابی قرار گرفته است. به نظر می رسد خطرات فراونی ثبات مالی در جهان را تحت الشعاع قرار داده است.

وی گفت: تجزیه و تحلیل اتفاقات رخ داده در بخش های بانکی کشورهایی مانند ایالات متحده و سوییس از منظر مدیریت ریسک داخلی از منظر نظارتی ضروریت دارد …

این مقام ارشد بانک جهانی تصریح کرد: موارد مربوط به سهام نیز باید در سطح جهانی انجام شود چرا که این مساله می تواند بر موسسات مالی و همچنین اقتصاد جهانی تاثیر گذار باشد.

براساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، جمهوری خلق چین در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۵.۲ درصد رشد خواهد کرد که ۰.۸ درصد بیشتر از پیش بینی اکتبر ۲۰۲۲ است.

صندوق بین‌المللی پول در به‌روزرسانی جدید گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهانی خود گفت: پیش‌بینی می‌شود که رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۳ به ۵.۲ درصد برسد که نشان‌دهنده بهبود سرعت رشد است.

صندوق بین المللی پول گفت: پیش بینی می شود رشد جهانی از ۳.۴ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۲.۹ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد و سپس به ۳.۱ درصد در سال ۲۰۲۴ برسد.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد افزایش نرخ های بانک مرکزی برای مبارزه با تورم و درگیری روسیه و اوکراین همچنان بر فعالیت های اقتصادی تاثیر می گذارد.

براساس این به روز رسانی، انتظار می رود تورم جهانی از ۸.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۶.۶ درصد در سال ۲۰۲۳ و ۴.۳ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش یابد که همچنان بالاتر از سطح قبل از همه گیری کووید -۱۹ (۱۹-۲۰۱۷) در حدود ۳.۵ درصد است.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که گسترش سریع کووید-۱۹ در چین رشد اقتصادی را در سال ۲۰۲۲ کاهش داد، اما بازگشایی‌های اخیر راه را برای بهبودی سریع‌تر از حد انتظار هموار کرده است.

مولفه‌های قدرت‌سازی همچون رشد چشمگیر جمعیت چین، قطار پرسرعت اقتصاد این کشور در کنار افزایش توان نظامی و هسته‌ای پکن، خواب را از چشمان مقام‌های آمریکایی ربوده‌ است تا برای توقف این قطار، از ابزارها و تاکتیک‌های گوناگون به ویژه پروژه «چین‌هراسی» بهره گیرند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی