دیدار شی جین با اتحادیه اروپا برای جلوگیری از جنگ تجاری رسانه ها

دیدار-شی-جین-با-اتحادیه-اروپا

 

به گزارش پایروس نیوز، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، روز دوشنبه با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، برای حل اختلافات اقتصادی بین بروکسل و پکن دیدار کرد.

شی روز یکشنبه برای یک سفر دولتی دو روزه وارد فرانسه شد و اولین سفر خود را به اروپا در پنج سال گذشته آغاز کرد. رهبر چین در مرحله بعدی راهی صربستان و مجارستان خواهد شد.

رئیس جمهور چین در آغاز نشست سه جانبه در پاریس گفت: جهان امروز وارد دوره جدیدی از آشفتگی و تغییر شده است. چین و اروپا به عنوان دو نیروی مهم در جهان باید به طور مستمر کمک های جدیدی به صلح و توسعه جهانی داشته باشند.

نشست پاریس عمدتاً بر اختلافات تجاری بین پکن و اتحادیه اروپا متمرکز بود. به گفته مکرون، اروپا و چین باید مشکلات ساختاری، به ویژه در تجارت را حل کنند.

رئیس جمهور فرانسه در این دیدار در کاخ الیزه گفت: آینده قاره اروپا نیز به وضوح به ظرفیت ما برای توسعه بیشتر روابطمان با چین به شیوه ای متعادل بستگی خواهد داشت.

اتحادیه اروپا سال گذشته تحقیقاتی را در مورد یارانه های چینی آغاز کرد، در حالی که پکن تهدید کرده است که بر واردات برندی ساخت فرانسه تعرفه وضع خواهد کرد.

کمیسر اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: “ما یک رابطه اقتصادی اساسی اتحادیه اروپا و چین داریم… اما این رابطه به عنوان مثال از طریق مازاد ظرفیت ناشی از دولت، دسترسی نابرابر به بازار و وابستگی بیش از حد به چالش کشیده می شود.”

پس از این نشست، او به خبرنگاران گفت:  اتحادیه اروپا نمی‌تواند تولید بیش از حد عظیم کالاهای صنعتی چینی را که بازار آن را هجوم می‌آورد جذب کند.

کمیسر اتحادیه اروپا برای تجارت “خطر زدایی” به چین فشار آورده است زیرا این اتحادیه پکن را به سوء استفاده از مهمان نوازی اقتصادی اتحادیه اروپا با دامپینگ محصولات متهم کرده است.

در چند هفته گذشته، مقامات اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد اقدامات تجاری ناعادلانه چین آغاز کرده اند، از جمله محدودیت در عرضه تجهیزات پزشکی اروپایی به بازار این کشور آسیایی و یارانه برای شرکت های چینی تولید کننده توربین های بادی، خودروهای الکتریکی و قطار.

در همین حال، چین یک تحقیق ضد دامپینگ در مورد برندهای وارداتی از اتحادیه اروپا باز کرده است که به ویژه صادرکنندگان فرانسوی را تحت تأثیر قرار می دهد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی