تعیین تکلیف فینالیست‌های لیگ ملت‌های اروپا این هفته

به گزارش پایروس به نقل از ایسنا، مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا از چهارشنبه شب شروع می‌شود و در اولین دیدار هلند و کرواسی چهارشنبه در ورزشگاه «دی کیپ» در روتردام هلند به مصاف هم می روند. (هر دو بازی مرحله نیمه‌نهایی در هلند برگزار می‌شود)

با همه فراز و نشیب‌های فوتبال باشگاهی، فوتبال ملی را از یاد نبرید. تیم‌های هلند، کرواسی، ایتالیا و اسپانیا به جمع چهار تیم نهایی لیگ ملت‌های اروپا راه یافتند. ابتدا بازی‌های نیمه نهایی برگزار می‌شود و سپس برندگان برای کسب عنوان قهرمانی لیگ ملت‌ها و بازنده‌ها برای کسب مقام سوم به رقابت می‌پردازند.

پس از یک فصل سخت باشگاهی، بلافاصله بازی‌های ملی از این هفته برگزار می‌شود. در حالی که انتخابی یورو ۲۰۲۴ و دیدارهای دوستانه در سراسر جهان برگزار می‌شود، چهار تیم نیز برای کسب عنوان قهرمانی لیگ ملت‌ها دیدار خواهند کرد.

هلند – کرواسی

نسل طلایی کرواسی به رهبری مودریچ، کواچیچ و پریشیچ در جام جهانی ۲۰۲۲ مدال برنز را به دست آورد و فقط به آرژانتین باخت. کروات‌ها رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۴ را با موفقیت آغاز کردند. آنها با ولز مساوی کردند و سپس ترکیه را شکست دادند.

هلند نیز در جام جهانی مثل کرواسی به دست آرژانتین حذف و سپس تغییر مربیگری انجام شد و رونالد کومان هدایت این تیم را بر عهده گرفت. هلند در همان بازی اول در انتخابی یورو با ۴ گل به فرانسه باخت، ۳ روز بعد با غلبه بر جبل‌الطارق کمی توانستند جبران مافات کنند.

اسپانیا – ایتالیا

دومین دیدار نیمه نهایی لیگ ملت‌ها حساس‌تر است. تیم‌های اسپانیا و ایتالیا حساس‌ترین دیدار این مرحله را برگزار می‌کنند. دو تیم آخرین بار در نیمه‌نهایی دوره قبل لیگ ملت‌ها بازی کردند که اسپانیا توانست برنده شود ولی در نهایت در دیدار پایانی برابر فرانسه شکست خورد.

لاجوردی‌پوشان ایتالیا انتخابی یورو ۲۰۲۴  را با شکست خانگی مقابل انگلیس آغاز کردند اما سپس  مالت را از پیش روی برداشتند. اسپانیا نروژ را در خانه شکست داد ولی در دیدار بعدی برابر اسکاتلند با شکست مواجه شد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی