تحلیل روند بازار سرمایه ۱۵ آبان

نماگر‌های بازار سرمایه، دوشنبه ۱۵ آبان برای سومین روز متوالی مثبت بودند. همچنین ارزش معاملات به بیش از ۴ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش پایروس به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران معاملات روز دوشنبه را با بازدهی مثبت ۰.۷۰ درصدی به پایان رساند و با افزایش ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحدی مجددا به محدوده ۲ میلیون و ۳۰ هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز که نماگر سهام کوچک بازار سرمایه است با بازدهی مثبت ۰.۸۷ درصد معادل ۵ هزار و ۹۰۰ واحد در مجدوده ۶۸۴ هزار و ۸۰۰ واحد به کار خود پایان داد. ارزش معاملات در این روز به ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و ۷۰ میلیارد تومان نقدینگی توسط سرمایه گذاران حقیقی به بازار سرمایه تزریق شد.

نماد‌های فملی، سفار و سدشت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و در مقابل نماد‌های شپنا، شپدیس و تاپیکو مانع از کاهش بیشتر شاخص کل شدند بیشترین ورود پول حقیقی به ساخت دستگاه‌های برقی، صنایع نیروگاهی و محصولات شیمیایی اختصاص داشت و بیشترین خروج پول حقیقی از گروه‌های صندوق‌های سهامی، بیمه و بانک‌ها انجام شد.

وضع نماد‌های تالار شیشه‌ای حکایت از آن داشت که حدود ۷۰ درصد بازار یعنی ۷۶ نماد در صف خرید و ۳۹ نماد در صف فروش کار خود را با منفی به پایان رساندند. مجموع ارزش سفارش‌های خرید ۵۹۰ میلیارد تومان و مجموع ارزش سفارش‌های فروش ۷۴۰ میلیارد تومان اعلام شد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی