به گزارش پایروس، در بخشی از این بیانیه بااشاره به اینکه جهان امروز در سیطره ابزارها و فناوری های ارتباطی پیشرفته است و ر وابط عمومی به عنوان یک نهاد ارتباطی حرفه ای و تخصصی باید روش ها، ابزارها، رویکردها، و فعالیت های خود را با این روند شتابان تحولی، هماهنگ و سازگار کند ، آمده است: خانه روابط عمومی ایران، هفته روابط عمومی را که از ۲۷ اردیبهشت آغاز م ی شود، فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به حرفه و تخصصی می داند که هویت و ارزش واقعی خود را در برقراری روابط دوسویه و متوازن با مردم و توجه به نیازها و انتظارات آنها و تلاش برای ارتقای سطح آگاهی ایشان به دست می آورد. دراین مسیر، روابط عمومی باید مردم داری، صداقت، صراحت، سرعت و دقت را سرلوحه همه فعالیت های ارتباطی خود قرار دهد.
خانه روابط عمومی ایران، هفته روابط عمومی سال ۱۴۰۲ را در شرایطی گرامی می دارد که شعار راهبردی ” روابط عمومی: پاسخگویی، تبیین، همدلی و اتحاد” را یک آرمان والا و عملیاتی برای این حرفه می داند و همه فعالان و تلاشگران این حوزه باید در جهت تحقق آن بکوشند.
دراین بیانیه آمده ، بدیهی است که همدلی و اتحاد به عنوان دو غایت ارزشمند در روابط عمومی، در دو حوزه و قلمرو معنا می یابد و بایدتحقق پیدا کند: نخست، مدیران و متخصصان روابط عمومی در همه سازمان ها، نهادها، و شرکت ها باید برنامه ها و فعالیت های خود را به گونه ای طراحی و اجرا کنند که پایه های همدلی و وحدت در میان همه اعضای خانواده بزرگ روابط عمومی، اعم از کارشناسان، دفاتر، و تشکل ها روزبه روز مستحکم تر و پایدارتر شود. دوم، هر قدمی که روابط عمومی ها در مسیر اطلاع رسانی، پاسخگویی، و تبیین رویدادها، فعالیت ها، و واقعیات سازمانی بر می دارند باید زمینه ساز ایجاد و تقویت و تداوم همدلی و اتحاد در میان مخا ط بان و در مقیاس وسیع تر در میان آحاد ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی باشد و از هرگونه تک روی و حرکت درجهت ایجاد تفرقه میان مردم پرهیز شود.
در هفته روابط عمومی جا دارد به این نکته راهبردی اشاره شود که سرمایه اجتماعی، یک رکن اساسی و بنیان قوی برای استقرار و موفقیت دولت است و بی تردید، روابط عمومی ها می توانند در ایجاد و تقویت و حفظ این سرمایه ارزشمند، یار و یاور دولت باشند، به شرط آنکه دولت و همه مسئولان کشور در سطوح و حوزه های گوناگون، اهمیت و جایگاه واقعی روابط عمومی را درک کنند و برای تقویت جایگاه آن و حمایت از اهداف و برنامه های راهبردی این حرفه، همه تلاش خود را به کار گ یرند.
خانه روابط عمومی ایران بر این حقیقت مسلم پای می فشارد که روابط عمومی ها باید احترام به مردم، امیدآفرینی، روشنگری و شفافیت، تمرکز بر نیازهای ویژه نسل جوان برای کسب آگاهی از واقعیات جامعه را از وظایف ذاتی و در راستای رسالت اصلی خود بدانند.
خانه روابط عمومی ایران در جایگاه یک تشکل مردم نهاد فراگیر، ملزم است بار دیگر بر ضرورت انتصاب مدیران روابط عموم ی براساس شایستگی های علمی، حرفه ای، شخصیتی، و بینشی تأکید کند و آمادگی خود را برای تدوین معیارهای این گونه انتصابات و ارائه مشورت های دلسوزانه و تخصصی اعلام می دارد.
دربخش دیگری ازاین بیانیه آمده،خانه روابط عمومی ایران، در کنار سایر تشکل ها در این حوزه، آمادگی و اشتیاق خود را برای تحقق شعار راهبردی امسال ” مهار تورم و رشد تولید ” و ” جهاد تبیین ” که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، اعلام می دارد و از ارائه رهنمودها و مشورت های تخصصی در این زمینه به مدیران و برنامه ریزان دریغ نخواهد کرد.
خانه روابط عمومی ایران، هفته روابط عمومی سال ۱۴۰۲ را به همه تلاشگران این حوزه، اعم از مدیران و کارشناسان در روابط عمومی های سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی و نهادهای عمومی و تشکل های مردم نهاد تبریک می گوید و امیدوار است اراده ای قوی و واقعی در دولتمردان برای درک اهمیت حرفه راهبردی روابط عمومی ، ثبات مدیریتی در این حوزه، حمایت مالی و تأمین بودجههای درخواستی، استقلال سازمانی و عدم ادغام روابط عمومی در حوزه های عملیاتی دیگر در سازمان، و به رسمیت شاختن روابط عمومی در ردیف مشاغل سخت ، شکل گیرد و شاهد اقدامات جدی از سوی تصمیم گیران و برنامه ریزان در این زمینه باشیم، به گونه ای که رویکردهای مردم داری، شناخت و احترام به افکارعمومی، ترویج گفتمان و تعامل، همفکری و همدلی در میان مسئولان و در میان مردم، مسیر رشد و تکامل را طی کند.