ایران، روسیه، مقابله با تحریم‌های غرب

دادستان کل ایران: همکاری با فدراسیون روسیه به مقابله با تحریم های غرب کمک می کند.
به گزارش پایروس به نقل از اسپوتنیک، محمد موحدی آزاد، دادستان کل ایران در چین گفت که همکاری میان دادستان های ایران و روسیه به کاهش تاثیر تحریم های غرب کمک می کند.
وی در دیدار با ایگور کراسنوف، دادستان کل روسیه گفت: “در حال حاضر هر دو کشور تحت تحریم های شدید آمریکا و اروپا هستند. همکاری در این زمینه می تواند عواقب تحریم ها را کاهش دهد. دادستان های دو کشور می توانند از موقعیت خود برای توسعه روابط استفاده کنند.”
دادستان کل ایران افزود که روابط بین دو کشور اکنون “در سطح بحدکافی بالایی از رشد قرار دارد”.
بیست و یکمین نشست دادستان های کل سازمان همکاری شانگهای روز ۸ نوامبر (چهارشنبه) در شیان برگزار می شود. کراسنوف، دادستان کل روسیه امروز نشست های دوجانبه ای برگزار می کند.
موضوعات در دستور کار این اجلاس، نقش دادستان‌ها در خدمت به نوسازی ملی و همکاری قضایی مشترک در مقابله با تروریسم و برقراری امنیت در مرزهای کشورهای عضو این سازمان خواهد بود.
دادستان‌ کل کشورهای چین، ایران، روسیه، هند، قزاقستان، پاکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان بعنوان عضو رسمی و بلاروس و مغولستان به عنوان عضو ناظر در این نشست حضور خواهند داشت.
در این نشست دادستان کل ایران برای نخستین بار به عنوان عضو رسمی حضور خواهند داشت. اجلاس دادستان‌های کل کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای همه ساله در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی