اولویت تامین ارز با شرکت های ارز آور!

وزیر صمت با تاکید بر تولید برای حل مشکلات اقتصادی گفت: شرکت های موفق در ارزآوری و شرکت هایی که ارزبری کمتری دارند، برای تامین ارز در اولویت وزارت صمت هستند.

به گزارش پایروس نیوز، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در طی نشست خبری با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو، اظهار کرد: هدف این نمایشگاه ارائه توانمندی های ایران به سایر کشورهای دنیاست و ما به دنبال تعامنل با دنیا هستیم. بیش از ۲۳۰۰ تاجر از ۱۰۰ کشور برای حضور در این نمایشگاه به ایران آمده‌اند. ایران به کشورهایی کالا می‌فروشد که از ایران کالا بخرند؛ باید این توازن را برقرار و مقاصد صادراتی را اصلاح کنیم.

همچنین علی آبادی با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی باید روی تولید تمرکز کنیم، افزود: ۵ سال است که شعار سال با محوریت تولید انتخاب می شود که تاکید امسال این شعار همراه با مشارکت مردمی است.

شرکت‌هایی که به تحقق شعار سال کمک کنند، در اولویت تأمین مالی هستند!

وزیر صمت در این نشست بر برنامه مزارت صمت اشاره کرد و گفت: ما هر کاری هم کنیم باز کامل نیست زیرا جهش تولید نیازمند یک کار فوق‌العاده است. جلب مشارکت مردم هم بر اهمیت موضوع اضافه می‌کند. برهمین اساس یکی از برنامه‌های مهم در حوزه تأمین ارز است؛ به گونه‌ای که باید به پولی دست یابیم که با استفاده از آن بتوانیم نیازهای تولید را برطرف کنیم. بنابراین باید صادرات توسعه یابد تا این پول به دست آید.

همچنین وی ادامه داد: در همین راستا، شرکت‌هایی در اولویت تأمین ارز هستند که ارزآورتر باشند و ارز را به داخل کشور برگردانند. این سیاست وزارت صمت مبنی بر اینکه اولویت تأمین ارز به شرکت‌هایی است که در ارزآوری موفق‌ترند و ارزبری کمتری دارند و کالا را با ریال تولید می‌کنند. از امکانات و ابزارهایی که در اختیار وزارت صمت است در موضوع تأمین ارز استفاده می‌کنیم.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی