آشنایی با رقیبان آسیایی سپاهان؛ الاتحاد با بنزما و کانته به دنبال انتقام

الاتحاد با بنزما و کانته به دنبال انتقام

به گزارش پایروس، تیم فوتبال سپاهان ایران که در سید دوم قرعه کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرار داشت، در گروه C این رقابت‌ها با تیم‌های الاتحاد عربستان، نیروی هوایی عراق و آلمالیق ازبکستان هم‌گروه شد.

در این گزارش قصد داریم شما را با رقیبان سپاهان در مرحله گروهی آشنا کنیم.

الاتحاد عربستان:

قهرمان فصل گذشته لیگ حرفه‌ای عربستان که پس از ۱۴ سال ناکامی موفق شد بالاتر از تیم‌های النصر و الهلال جام قهرمانی را بدست بیاورد، در این فصل همانند دیگر تیم‌های متمول عربستانی خریدهای بزرگی انجام داده است. از مهم‌ترین خریدهای ببرهای آسیا می‌توان به کریم بنزما، انگولو کانته، فابینیو و ژوتا اشاره کرد.

الاتحاد که یکی از قدیمی‌ترین و پرافتخارترین باشگاه‌های عربستان نیز به شمار می‌رود که ۹۶ سال قبل در سال ۱۹۲۷ تاسیس شد و تاکنون ۹ جام قهرمانی لیگ عربستان، یک جام سوپرکاپ و ۸ جام حذفی را در ویترین افتخارات خود قرار داده است. این تیم در حالی برای چهاردمین بار در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می‌کند که سابقه دو قهرمانی متوالی در این مسابقات طی سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ را در کارنامه خود دارد.

 

هدایت این تیم برعهده، نونو اسپریتو سانتو سرمربی ۴۵ ساله پرتغالی است که سابقه مربیگری در تیم‌های تاتنهام، والنسیا، پورتو و ولورهمپتون را دارد.

سپاهان سابقه ۶ رویارویی با الاتحاد را در لیگ قهرمانان آسیا دارد که ۳ برتری سهم هر یک از تیم‌ها شده است. آخرین تقابل ۲ تیم به سال ۱۳۹۵ برمی‌گردد جایی که طلایی‌پوشان اصفهانی موفق شدند دیدار رفت را با نتیجه ۲ بر صفر برنده شده و در بازی برگشت نیز با نتیجه ۴ بر صفر نماینده عربستان را مغلوب کنند. حالا الاتحاد انگیزه‌های بالایی برای انتقام گرفتن از شاگردان ژوزه مورایس دارد.

نیروی هوایی عراق:

این تیم فصل گذشته با ۲۰ امتیاز کمتر از الشرطه در رتبه دوم لیگ برتر عراق قرار گرفت. نیروی هوایی یکی از تیم‌های قدیمی و پرافتخار عراق محسوب می‌شود و هشتمین حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند. این تیم سابقه ۶ بار قهرمانی در لیگ برتر عراق را در کارنامه خود دارد و ۳ بار در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ قهرمان ای‌اف‌سی کاپ آسیا شده‌ است.

این تیم سابقه تقابل با سپاهان را ندارد اما سابقه هم‌گروهی با تیم‌های ایرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را در سال‌های ۲۰۰۸ با سایپا و ۲۰۲۱ با تراکتور را داشته، که در سال ۲۰۰۸ بعد از سایپا در رتبه دوم قرار گرفت و از صعود به مرحله حذفی بازماند. همچنین در سال ۲۰۲۱ نیز تنها با ۲ امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفت.

 

الزورا و نیروی هوایی عراق ۲ تیم قدیمی این کشور محسوب می‌شوند که بیشتر ستاره‌های فوتبال عراق در یکی از این ۲ تیم به فوتبال آسیا معرفی شدند.

هدایت این تیم بر عهده ایوب اودیشو ۶۲ ساله عراقی است که برای ششمین بار بر روی نیمکت این تیم قرار می‌گیرد.

آلمایق ازبکستان (AGMK):

این تیم فصل گذشته در رتبه پنجم لیگ برتر ازبکستان به کار خود پایان داد ولی به لطف حذف نفتچی در مرحله پلی‌آف، موفق شد ابتدا السیب عمان را با نتیجه یک بر صفر مغلوب کند و در مرحله نهایی نیز با همین نتیجه العربی قطر را شکست داد.

برای اولین بار چهار نماینده از ازبکستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و این سومین تجربه آلمایق در این مسابقات خواهد بود. از بازیکنان معروف این تیم می‌توان به ویتالی دنیسوف ۳۶ ساله اشاره کرد که سابقه حضور در فوتبال روسیه را در کارنامه خود دارد.

هدایت این تیم بر عهده میرجلال کاسیموف ازبکستانی است. این سرمربی ۵۲ ساله با تیم‌های بنیادکار و پاختاکور سابقه تقابل با نمایندگان ایرانی را دارد. سپاهان سابقه تقابل با این تیم را ندارد اما طلایی‌پوشان ۱۳ بار مقابل نمایندگان ازبکستانی قرار گرفتند که حاصل کار؛ ۶ برد، ۵ شکست و ۲ تساوی بوده است.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی