اتهام عجیب فرانسه علیه روسیه

به گزارش پایروس به نقل از آناتولی، ان کلر لوژاندر، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در کنفرانسی خبری گفت: این کمپین دیجیتالی که از طریق آن عاملان عمومی یا وابسته به دولت روسیه اطلاعات غلط و جعلی را علیه فرانسه پخش می‌کنند، صفحات اینترنتی جعلی را با جعل هویت رسانه‌ها و وب‌سایت‌های دولتی فرانسوی و همچنین حساب‌های جعلی را در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کردند.    

وی افزود، در بین وب‌سایت‌هایی که هویتشان جعل شده می‌توان به وزارت امور خارجه فرانسه و در بین روزنامه‌ها می‌توان به “لو پاریزین”، “لو فیگارو”، “لوموند” و “۲۰ مینوت” اشاره کرد. همچنین هویت رسانه‌های آلمانی از جمله د اشپیگل، دی ولت و فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ جعل شده است.

این سخنگو تصریح کرد،‌ تحقیقات صورت گرفته توسط سرویس احتیاط و حفاظت در برابر مداخله دیجیتالی خارجی نشان داد که افراد روس یا روس زبان و شرکت‌های روسی در این کمپین دست دارند.

وی افزود،‌ این سرویس همچنین افشا کرد که نهادهای عمومی یا وابسته به دولت روسیه از جمله سفارتخانه‌ها و مراکز فرهنگی روسیه در پخش برخی از محتواهای تولید شده توسط این کمپین دست داشته‌اند.

ان کلر لوژاندر در ادامه گفت: ‌این کمپین استراتژی ترکیبی روسیه برای متزلزل کردن مذاکرات دموکراتیک و هدف گرفتن نهادهای دموکراتیک کشورمان را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد که “این اقدامات شایسته عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل” نیست.       

این سخنگو تاکید کرد: هیچ یک از این تلاش‌ها برای اعمال نفوذ، فرانسه را از حمایتش از اوکراین در مقابل اقدامات تهاجمی روسیه منحرف نخواهد کرد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی